LPG w Warszawie

LPG jest ekologiczny, zmniejsza smog. Wszystko wskazuje na to, że władze Polski, jak i władze Warszawy rozumieją ten fakt. Auta elektryczne nie wytwarzają szkodliwych substancji podczas jazdy, szkodliwy jest jednak sam proces wytwarzania energii oraz proces produkcji akumulatorów. Na dzień dzisiejszy samochody elektryczne są również bardzo drogie. Kompaktowy Nissan Leaf kosztuje ponad 150 tysięcy złotych! Seata Leona o zbliżonych parametrach użytkowych kupimy za prawie połowę tej ceny! Tymczasem elektryczny Nissan nadal będzie ograniczony niskim zasięgiem (wg producenta 270 km w trybie mieszanym).

Mając samochód z LPG w Warszawie nie jesteśmy w żaden sposób dyskryminowani. Bez problemu wjedziemy na Złote Tarasy. Oficjalna informacja na stronie tej galerii brzmi „Samochody zasilane LPG mogą korzystać z parkingu.”

Od roku 2019 rząd wprowadził nową opłatę paliwową, która obejmuje diesla, benzynę ale nie obejmuję LPG.

W MPK Warszawa jeździ 29 autobusów Scania CN280UB CNG, napędzanych gazem CNG. Jest to gaz o innym składzie (metan zamiast propan-butanu), ale produkty jego spalania są podobne do produktów ze spalania samochodowego LPG.