LPG w hybrydzie

Większość samochodów hybrydowych posiada proste w budowie, wolnossące (bez turbodoładowania) silniki benzynowe z pośrednim wtryskiem paliwa. Ten fakt sprawia, że silniki samochód hybrydowych idealnie nadają się do adaptacji do zasilania LPG.

Hybryda z LPG – taniej niż diesel w trasie, taniej niż „zwykła” hybryda w mieście

W typowym, intensywnym, ruchu miejskim pojazd z silnikiem hybrydowym może okazać się tańszy w eksploatacji niż auto z konwencjonalnym napędem silnikiem benzynowym instalacją LPG. Nic jednak nie przebije pod tym względem hybrydy zasilanej gazem LPG. Samochód taki, podczas jazdy w korku będzie poruszał się na napędzie elektrycznym a podczas szybkiej jazdy jeździł na tanim LPG.

Wadą hybryd benzynowych jest ich wysokie zużycie paliwa w trasie. Auto wyposażone w napęd hybrydowy, podczas płynnej jazdy w trasie spali więcej niż samochód wyposażony tylko w silnik benzynowy. Dzieje się tak dlatego, ponieważ napęd hybrydowy waży a zysk z ładowania akumulatorów podczas jazdy z góry i zasilania napędu elektrycznego podczas jazdy pod górkę jest tak niewielki że praktycznie żadna hybryda tego nie wykonuje. Dlatego więc auto hybrydowe w trasie to samochód benzynowy wyposażony w balast napędu elektrycznego. Jeśli zasilimy silnik benzynowy gazem zamiast benzyną, strata finansowa z podwyższonego zużycia paliwa w trasie będzie niższa. A koszt przejechania 1 km w trasie niższy niż w samochodzie z silnikiem diesla.