Instalacje LPG w samochodach z wtryskiem bezpośrednim

Wielu kierowców jest przekonanych, że montaż LPG w samochodach z wtryskiem bezpośrednim nie jest możliwy. Rzeczywiście, taki stan rzeczy utrzymywał się przez krótki okres czasu, gdy wtrysk bezpośredni wchodził na rynek. Obecnie jest to informacja nieaktualna. Do większości aut z wtryskiem bezpośrednim, szczególnie tych popularnych jest możliwy montaż LPG.

Czy montaż LPG do auta z wtryskiem bezpośrednim jest drogi?

Oferowane przez nas instalacje czwartej generacji, w których podawany jest zarówno gaz do kolektora ssącego jak i niewielka ilość benzyny wprost do komory spalania (dla zachowania w sprawności wtryskiwaczy benzynowych) są niewiele droższe od instalacji gazowych do samochodów z wtryskiem pośrednim.

Czy instalacja gazowe w silniku z wtryskiem bezpośrednim jest opłacalna?

Wydawać by się mogło, że montaż instalacji gazowej, która jednocześnie zużywa propan-butan oraz benzynę jest pozbawiona sensu. Nie jest to jednak prawda.

Po pierwsze – szczególnie przy dynamicznej jeździe – silniki benzynowe z z wtryskiem bezpośrednim wcale nie palą mało. Sprzedaż auta z wtryskiem pośrednim i instalacją LPG oraz zakup samochodu z wtryskiem bezpośrednim będzie skutkował zawsze wyższymi rachunkami na stacji paliw. Chyba, że sprzedamy Mazdę CX7 z LPG i kupimy nową Mazdę 3. A więc auto znacznie mniejsze, niższej klasy.

Po drugie, zużycie benzyny w samochodach z bezpośrednim wtryskiem i instalacją LPG wynosi średnio 2 l / 100 km. Nie jest to więc dużo.

Po trzecie, z licznych obserwacji wynika iż LPG zwiększa żywotność silnika w silnikach z wtryskiem bezpośrednim.

Czy do mojego silnika z wtryskiem bezpośrednim benzyny można założyć instalację LPG?

Pełna lista silników/samochodów, do których jest dostępna montowana przez nas instalacja STAG 400 DPI jest zawarta na stronie internetowego producenta instalacji:

STAG 400 DPI – lista obsługiwanych kodów silników